Saturday, April 11, 2009

kusyuk


KeKUSYUKan solat
hanya hadir pada jiwa yang tenang.
...dan ianya akan terlimpah ke seluruh kehidupan.
Lantas memadamkan sempadan HIDUP dan MATI...

Aku pulang pada kalian (yang terbanyak)

7 comments:

  1. sempadan hidup dan mati hanyalah jasad
    roh akan terus hidup untuk menanti hisab
    dipadang mashyar...

    ReplyDelete
  2. menarik artikel kusyuk ni.... tq kongsikan .. :)

    ReplyDelete
  3. Salam Zaki,
    Sampai ketika hidup dan mati akan terletak pada satu garis. Umpama jaga dan tidur.

    Salam Fahmi Latiff
    Terima kasih kembali.

    ReplyDelete
  4. Video yang 'mungkin' meransang ilusi.
    HOW DO WE SEE? THE EXTERNAL WORLD INSIDE OUR BRAIN.WHO IS THE PERCEIVER?SECRET BEYOND OF THE MATTER.THE REAL ABSOLUTE BEING.(PART 3)(3OF 3) (www.harunyahya.com)

    ReplyDelete
  5. selagi ada yg di akal itu ada yg kita fikir fikirkan itulah bermimpi namanya, hehe..tidak perlu menanti waktu tidur...

    ReplyDelete
  6. Antologi puisi Rao Nusantara




    Persatuan Karyawan Perak [Karyawan Pk] sedang berusaha mengumpulkan puisi yang berkaitan masyarakat berketurunan Rao (Rawa) sama ada mengenai politik, sosial, kebudayaan, ketokohan, geografi dan sejarah sebagai tema puisi pelbagai bentuk seperti sajak, pantun, nazam, seloka, gurindam, syair serta pepatah-petitih. Karya-karya ini InsyaAllah akan dibukukan dan diedar / dipasarkan semasa SEMINAR MELAYU RAO pada 25 Julai 2009 di UPSI, Tanjong Malim Perak.

    Sehubungan itu, kami amat berbesar hati mempelawa anda sama ada penyair atau sesiapa sahaja di seluruh dunia terutama warga Rao di Nusantara menulis puisi untuk projek ini. Saudara bolehlah menghantar karya, biodata ringkas serta gambar berukuran passport melalui e-mel sekondakhati@gmail.com; karyawanpk@gmail.com; masonn@yahoo.com.my atau boleh bertanya kepada sdr Jari Basurek 012-5070513 atau sdr Onn Abdullah 016-5360864 (Setiausaha Agung Persatuan Karyawan Perak).

    Karya hendaklah sampai kepada Urus Setia selewat-lewatnya 25 Jun 2009. Sebarang kelewatan tidak akan dilayan. Karya yang dihantar melalui pos juga tidak akan menarik perhatian penyelenggara projek.

    ReplyDelete
  7. salam tuan~
    tuan dijemput menyertai contest di blog saya jika ada kelapangan.

    ReplyDelete